سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام هادی

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: امام هادی(ع)، با تبیین جایگاه واقعی و با عظمت امامان معصومین(ع) مانع افراط و تفریط شدند و همچنین با تعلیم دو زیارتنامه زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه امیرالمومنین(ع)؛ یک دوره امام شناسی به شیعیان ارائه کردند.

حجت‌الاسلام محمدفولادی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع)، اظهار داشت: از جمله یادگاران امام هادی(ع) دو زیارتنامه معتبر زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه امیرالمومنین(ع) است.

وی افزود: در دوران امام هادی(ع) افراط و تفریط‌ها درباره مقام ائمه معصومین(ع) شدت گرفته بود و از طرفی عده‌ای ائمه(ع) را انسان عادی می‌پنداشتند و عده‌ای مانند غلات در شأن اهل بیت(ع) غلو می‌کردند و شأن اهل بیت(ع) را رعایت نمی‌کردند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآور شد: امام هادی(ع)، در چنین شرایطی با تبیین جایگاه واقعی و با عظمت امامان معصومین(ع) مانع افراط و تفریط شدند و همچنین با تعلیم این دو زیارتنامه یک دوره امام شناسی به شیعیان ارائه کردند.

حجت‌الاسلام فولادی عنوان کرد: یکی از بهترین کارهایی که شیعیان می‌توانند انجام دهند مطالعه معنای این دو دعا است تا به مقام و جایگاه واقعی اهل بیت(ع) معرفت پیدا کنند و ان‌شاءالله با این شناخت و تبعیت از دستورات، زیارت «عارفا بحقه» اتفاق بیافتد و به همه فضائل از جمله بخشش گناهان نائل شویم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال به هدایت امام هادی(ع)، معرفت ما را نسبت به مقام اهل بیت(ع) بیشتر بگرداند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha